Vi har över 40 års erfarenhet från att ha arbetat med försäljning i olika CRM-system. När vi inte kunde hitta ett system som uppfyllde våra behov på marknaden utvecklade vi själva CRM-systemet vi sökte. Vi har med CRMdata startat en resa i Sverige med en ambition att växa internationellt.
VD och medgrundare av CRMdata. Med en kandidatutbildning i International Business från Lunds Universitet besitter han en bred förståelse för företagande. Han har även studerat på IE Business School i Madrid med ett större fokus på data, AI, och innovation. På sin fritid har Axel vidareutbildat sig med kurser inom dataanalys och digitalisering.
Utöver sin akademiska bakgrund så har Axel praktisk erfarenhet av företagande då han startade och drev ett rekryteringsföretag vid sidan om studierna. Han har innan dess jobbat som B2B säljare av affärsdata till små och medelstora företag i Sverige.
Styrelseordförande, produktansvarig och medgrundare av CRMdata. Han har varit ansvarig för utvecklingsarbetet av den nya CRM-tjänsten. Johan utvecklade sin första CRM-applikation redan i 20-årsåldern. Sedan dess har han arbetat med försäljning och affärsutveckling av olika informationstjänster.
Johan har bl. a. arbetat inom Dun & Bradstreet som Product Manager inom Business Marketing Services. Där ansvarade han för utvecklingen av nya tjänster och produkter inriktade mot marknad- och säljavdelningarna på svenska och nordiska bolag. En av arbetsuppgifterna var att initiera och integrera företagsinformation i olika externa CRM-system.
Johan har även erfarenhet från flera startups. Han är t. ex. medgrundare till UC Ekonomipublikationer AB (Affärsfakta AB) där han ansvarade för affärsutveckling och utvecklingen av bolagets produktportfölj. Johan var partner och styrelsemedlem i UC Ekonomipublikationer fram till dess han lämnade bolaget i december 2008. Han är även en av grundarna av Valuation Företagsvärderingar AB och Bisdata AB.
Tidigt i karriären arbetade han några år med fond- och kapitalförvaltning på ett finansbolag i Stockholm. Han har en BSBA med inriktning på finans från Boston University.
Försäljningsansvarig och medgrundare av CRMdata. Martin har 30 års framgångsrik försäljningsbakgrund både som säljare och med ledande säljroller. Tidigare har han jobbat som Key Account Manager på Dun & Bradstreet (Bisnode), Försäljningschef på UC Ekonomipublikationer (UC Affärsfakta AB) och Försäljningschef på Bisdata AB (Valuation).
Martin har lång erfarenhet och har jobbat dagligen i olika CRM-stöd och därav förstått vidden av ett fungerande och enkelt CRM.
”Vår vision är att stärka nordiska småföretag och startups med innovativa kundrelationslösningar som driver ekonomisk hållbarhet och tillväxt. Vi strävar efter att vara den ledande partnern för entreprenörer i norden genom att främja samarbete och innovation. Tillsammans skapar vi framtidens framgångsrika företag.”