Produkt

CRM-system för ökad tillväxt

CRM-system är oftast komplicerade och det tar lång tid att komma igång med att implementera och använda dem i verksamheten. Vi vill ändra på det.

Digital abstrakt illustration som visar siffror, tabeller och diagram framför en dator. Bilden symboliserar CRMdata importering och uppdatering av data.

Importera och uppdatera data

Det första som måste göras många gånger är att importera data från extern informationsleverantör. Detta är inte gjort i en handvändning utan det kan krävas IT-expertis för att få informationen på rätt plats i CRM-systemet. Informationen behöver också vara i ett specifikt format för att kunna läsas in i systemet. Informationen blir med tiden inaktuell och behöver då uppdateras från en extern dataleverantör. Detta är både kostsamt och tidskrävande. I CRMdata finns redan företagsinformation med över 1 miljon företag integrerat i systemet. Informationen uppdateras dagligen så du hela tiden har tillgång till färsk och relevant data.

Optimera kundurval med anpassade funktioner

Sedan är det inte sällan en lång startsträcka för att lära om alla funktioner som finns i programmet. Ofta använder man endast ca 20% av alla tillgängliga funktioner som finns i CRM-systemet. En annan utmaning är att urvalsmöjligheterna ofta är begränsade i många program. Det gör att det är svårt att hitta dom mest intressanta potentiella kunderna.

CRMdata är anpassat för att effektivisera och automatisera dom här processerna för i första hand mindre företag. 

Digital illustration över ett nät med ljuspunkter. Bilden symboliserar hur man kan optimera kundurval med de funktioner som finns i CRM-systemet.

Det som kännetecknar CRMdata är bland annat följande

Snabb och enkel start

Det är enkelt och går snabbt att komma igång. CRMdata levereras som en SaaS-lösning (Software as a Service), dvs det krävs inga installationer lokalt på datorn utan allt som krävs för att komma igång är ett giltigt inlogg.

Integrerad företagsinformation

I CRMdata finns redan från början företagsinformation integrerat i systemet. Totalt innehåller CRMdata över 1 miljon företag och informationen på dessa bolag uppdateras dagligen (kontaktpersoner, adresser, telefonnummer och ekonomisk information).

Smarta urvalskriterier

I CRMdata är det enkelt att hitta nya potentiella kunder. Genom smarta urvalskriterier kan man få fram de bolag som har bäst potential.

Fortnox

I CRMdata finns färdiga integrationer mot Fortnox. Det gör att du får en effektiv process från order till faktura och bokföring.

Några unika funktioner som finns i CRMdata

Unik branschklassificering

Det finns ofta begränsningar med branschklassificeringar såsom SNI-koder. Ett av problemen är att en del företag är felkodade och i själva verket bedriver en annan verksamhet än den registrerade koden på företaget. Det får sin tur effekten att fel företag kan komma fram i ett urval som inte alls är i den målgruppen som är tänkt för sina produkter och tjänster. CRMdata använder branschkoder som har tagits fram och utvecklats under lång tid av Bisdata AB. Koderna uppdateras kontinuerligt och nya branscher tillkommer löpande. Dessa unika koder bidrar till att du får mer träffsäkra urval när du använder bransch som ett av urvalskriterierna. I CRMdata går det att göra urval baserat på över 300 olika branscher.

PPP-rating (Prime Prospect Potential)

CRMdata har utvecklat ett unikt ratingsystem (PPP) tillsammans med Thomas Hjelström som är Ekonomie Doktor och även verksam vid handelshögskolan i Stockholm. Syftet med ratingen är underlätta för användaren att hitta de bästa potentiella kunderna. Ratingen ska inte förväxlas med kreditrating utan bygger på olika nyckeltal som tillväxt, lönsamhet och ekonomisk stabilitet.